מאמרים

השפעת אמצעי המדיה השונים על מודעות הציבור לבריאות - חלק II

האדם הממוצע הניזון ממגוון אמצעי מדיה ותקשורת המספקים לו עולם שלם של ידע אינסופי כמעט, הינו בעל מודעות גבוהה ביותר לאספקטים שונים בחייו והשפעתם על בריאות גופו.

זוהי בהחלט תופעה מבורכת, ואחד היתרונות הגדולים שברמת התקשורת חסרת התקדים אליה הגיע עולם המדיה של ימינו. כמובן שיש כאן גם נגיעה מסחרית כלשהי, שכן חברות רבות המתמחות ומבוססות על ממכר מוצרים הקשורים בבריאות גופנו בדרך כזו או אחרת דואגים להעצים את הקמפיין התקשורתי המתמשך בדבר הבריאות עבור מטרותיהן שלהן. כל עוד אנחנו, האדם הממוצע מן הרחוב, מרוויחים מכך, למה לא?...

כאן אולי המקום גם להסתייגות קטנה. על האדם הממוצע הצורך את המידע הרבה עליו הוא מבסס את החלטותיו בחיים בנושאים קריטיים כמו בריאות להיות זהיר וסלקטיבי ביותר. מכיוון שקיימת תחרות עצומה וניצול של אמצעי המדיה והתקשורת מצד חברות רבות כל כך, יש להיזהר ולשקול בכובד ראש כל פיסת מידע המגיעה לידיעתנו. יש לחשוב מי מרוויח מזה, ויותר מכך – לוודא כל פריט אינפורמציה כזה במקורות מוסמכים ואמינים. אז נדע לבטח כי המודעות שלנו לדברים חשובים כמו בריאות מבוססת על מידע אמין וקונקרטי, ולא מידע שיווקי ומטעה.

למידע נוסף

חזרה לחלק ראשון